النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: شهر عسل في تايلند

مسافر جديد

شهر عسل في تايلند

لو سمحتو ياشباب ممكن تساعدوني انا هتجوز في شهر فبراير اللي جاي ان شاءالله ونفسي اعمل شهر عسل في تايلند لمده اسبوع 4 ايام بوكيت و3 ايام بانكوك بس انا فلوسي علي قد الحال بصراحه واخترت تايلند لرخصها ومش اعرف اي حاجه في تايلند ونفسي حد يساعدني في برنامج لرحله جميله نقعد عمرنا كله انا وزوجتي ماننساها وعايز فندق بانكوك تكون نضيفه ورخيصه وقريبه من المواصلات العامه والفندق في بوكيت يكون نضيف ورخيص وقريب من شاطئ باتونج ونفسي اخد فيلا بمسبح خاص لمده يومين في بوكيت وشاكر جدا لاهتمامكم

مسافر مشارك

الف مبروك مقدما ان شاء الله راح نساعدك باذن الله بس تفيدنا بتاريخ المغادرة والعودة وكم الميزانية المخصصه للفنادق عشان نقدر نفيدك

كبار شخصيات سفاري

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
    اولا الف مبروك عليك الزواج
    اقترح عليك الجدول التالي و قابل للتعديل حسب رغبتك:
    *4 ايام بوكيت:
    اليوم الاول
    يمكنك الذهاب الي سنتر بوكيت وشاطيء الباتونج وتناول الطعام في احدي الفنادق المحيطة به
    اليوم الثاني
    يمكنك الذهاب الي جزيرة جيمس بوند وهي بها كل وسائل الترفيه
    ايضا يمكنك الذهاب الي مسرح فانتازيا بوكيت حيث يمكنك الاستمتاع بالعروض المقدمة
    اليوم الثالت
    يمكنك الذهاب الي جزر فاي فاي حيث الطبيعة السحرة والمناظر الخلابة والشعب المرجانية
    اليوم الرابع
    يمكنك التسوقي في مجمع سنترال فيستفال بوكيت وشراء الهدايا ةالتذكارات
    *
    3 ايام بانكوك:
    الرابط التالي راح يفيدك بهذا الخصوص :
    https://www.sfari.com/forums/sfari76/travel97110/
    بالتوفيق لكما

كبار شخصيات سفاري

أخي الفاضل
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...

من خلال خبرتي 7 ليالي قليلة جدا في تايلند خاصة وان السفر اليها يصل الى اكثر من 10 ساعات مع الترانزيت ، لذا انصحك بمحاولت تعديل خطة السفر اقل شئ 6 ليالي في بوكيت و 4 ليالي في بانكوك يعني 10 ليالي

البلد بسيط جدا ولا يحتاج لغة انجلزية قوية ، وانصحك بالقطرية لانها تصل الى بوكيت مباشرة عن طريق كولالمبور دون الخروج من الطائرة مما يوفر وقتك الثمين في رحلة مثل هذي .

افضل الشواطئ هي الباتونج يوجد الكثير من الفعاليات والانشطة سواء رحلات أو مغامرات وكلها ستجدها من خلال مكاتب السياحة المنتشرة على الشاطئ .

نتمنى لك رحلة موفقة ، واي استفسار نحن بالخدمة

مسافر جديد

الله يبارك فيكم جميعا ومتشكر جدا ليكم علي ردكم عليا ومساعدتكم الطيبه واهتمامكم بموضوعي لاني بجد لا اعرف اي شئ ونفسي اروح تايلند والسفريه تعدي عليا انا وزوجتي في هدوء وسلام بدون اي مشاكل لأن الغريب اعمي وحتي لو كان بصير وانا لا أعرف اي شئ عن تايلند بس البركه فيكم طبعا بتعرفوني كل شئ
    انا مبدئيا السفر هيكون ان شاءالله الساعه 3.40 دقيقه فجر يوم 15/2/2017 من مطار القاهره الدولي والوصول لبانكوك الساعه 19.40 دقيقه وبعد ذلك سوف اتجه مباشرة في نفس اليوم الي بوكيت
    وميزانيتي هتكون ان شاءالله 7500 ريال سعودي شامله تذاكر السفر ان شاءالله ذهاب وعوده
    كنت عايز اسم فندق نظيف ورخيص قريب من شاطئ باتونج هقضي هناك يوم 16 و17 و18 و19 و20 وهرجع علي بانكوك اقضي هناك يوم 21 و22 و23 من الشهر والعوده هتكون يوم 24 /2/2017 باذن الله فكنت عايز برضه فندق يكون نظيف ورخيص في بانكوك وقريب من المواصلات العامه وانا ناوي ان شاءالله اطلع كل يوم رحله عن طريق المكاتب هناك وناوي ان شاءالله احجز كل رحلات بوكيت من مكتب واحد وكل رحلات بانكوك من مكتب واحد وتقريبا كدا الميزانيه بتاعتي مش هتخليني اتسوق فكنت عايز اسم مكتب كويس في بانكوك ومكتب في بوكيت يكونو اسعارهم كويسه ومعاملتهم جيده وعن تجربه منكم
    وشاكر ليكم تعبكم معايا ولكم مني كل التقدير اخواني المحترمين